Dietetyczne pułapki

Coraz więcej osób stara się, aby na talerzu lądowały wyłącznie zdrowe produkty. Obecnie panująca moda na zdrową żywność, kreowany przez media healthy lifestyle skłaniają nawet tych szczególnie opornych do zmian. Przeczytaj o 6 pułapkach dietetycznych, aby nie dać zmanipulować się przez producentów, którzy nakłaniają nas do zakupu dietetycznej żywności.

  1. Szybko i zdrowo. Omlet "fit" w proszku, czy niskokaloryczna zupka do kupienia na stoisku z suplementami diety. Choć często faktycznie mają niewielką ilość kalorii, produkty tego typu należą do najbardziej przetworzonej żywności. Takie produkty zawierają minimalnie pozytywny efekt lub są wręcz szkodliwe dla zdrowia ze względu na dodatek sztucznych dodatków poprawiających smak, wygląd czy zapach. Nie zapominaj, że żywność nie jest wrogiem — powinna dostarczać kalorii, które są źródłem witamin i składników mineralnych. Wysoko przetworzona żywność nie dostarcza żadnych wartości poza energią.
  2. Batonik FIT, bez cukru i sztucznych dodatków — znajdziemy go w wygórowanej cenie przy kasach drogerii i aptek. Drogi, bo reklamowany jako produkt najwyższej jakości wspomagający odchudzanie. Skład: na pierwszym syrop glukozowo-fruktozowy (cukier pod inną postacią!), na drugim lub trzecim miejscu — utwardzane tłuszcze. Nic dziwnego, że w smaku nie różni się od tradycyjnych batoników, skoro składem też od nich nie odbiega!
  3. Płatki śniadaniowe — lekkie i chrupiące musli czy pełnoziarniste płatki najczęściej mają tyle samo dodatku cukrów i tłuszczu niskiej jakości, jak każde inne płatki śniadaniowe. Większa ilość błonnika, o którym informacja jest wyeksponowana na opakowaniu nie powoduje, że produkt ma mniej szkodliwych "gratisów"! Im krótszy skład, tym lepiej dla Ciebie!
  4. Ciasteczka zbożowe — zamiast śniadania. Nie daj się na to nabrać, a zamiast tego wybierz tradycyjne płatki owsiane lub kaszę jaglaną. To, że wyprodukowane zostały z mniej oczyszczonego zboża nie eliminuje dodatku cukru. Cukier, poza tym, że dostarcza bezwartościowej energii, uzależnia i pozbawia nas witalności!
  5. Napoje dla aktywnych, wzbogacane i dietetyczne — skład: woda, cukier, aromaty, witaminy. Jeśli cokolwiek jest w stanie Cię odchudzić, z pewnością nie będzie to woda z cukrem! Jeśli jesteś aktywna i potrzebujesz doładowania podczas treningu — postaw na rozcieńczony własnoręcznie sok pomarańczowy z wodą wysokozmineralizowaną.
  6. Soki owocowe - nawet te, które są bez dodatków powinny znajdować się rzadko w Twoim jadłospisie. Pozbawione błonnika, są źródłem przede wszystkim szybko przyswajalnych cukrów i niewielkiej zawartości witamin. O wiele lepiej Twój organizm przyswoi i będzie korzystał z całego owocu. Warto je spożywać po treningu.
  7. Żywność bezglutenowa - chleby, ciastka, czekoladki — może stać się błędnie interpretowana jako dietetyczna. Niestety poza tym, że nie zawiera glutenu jest zwykle źródłem bardzo dużej ilości sztucznych dodatków, które spełniają w produkcie jego rolę — poprawiają konsystencję, elastyczność i kruchość wypieków.
  8. Chwila przyjemności - kisiel w kubku czy jogurt owocowy wydawać mogą się niskokaloryczną i zdrową przekąską. Nic bardziej mylnego. Namocz suszone śliwki i zmiksuj je z jogurtem, a kisiel przygotuj w domu na świeżych lub mrożonych malinach!

Jaka żywność wobec tego jest bezpieczna i zdrowa?

Zdrowe i lekkie przepisy


To te produkty, które nie wymagają reklamy! Warzywa, owoce, nieprzetworzone kasze, jaja i dobrej jakości mięso, ryby oraz nabiał. Jeśli będziesz opierać na nich dietę — z pewnością zyska na tym Twoje zdrowie i figura!

Dorota Traczyk
www.dieta-sportowca.com.pl
http://facebook.com/dietasportowca

Dieta sportowca
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Przepisy na zdrowe smoothies z typowo jesiennych produktów Powidła śliwkowe Tańsze alternatywy dla superproduktów Sernik z dyni na owsianym spodzie z musem śliwkowo-żurawinowym Ciasto gruszkowe Orkiszowy placek ze śliwkami Dietetyczny koktajl witaminowy Przekąski i desery dla sportowców Bananowy chleb Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Jak zrobić izotonik w domu? Przepisy na domowe napoje izotoniczne Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Fioletowy chleb - nowe super food Omlet z płatków owsianych Domowe pralinki Dietetyczna pizza w 10 minut Pieczone sajgonki wegetariańskie Proste kulki 6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Przepis na pizzę na spodzie z kalafiora Co się dzieje w organizmie po zjedzeniu czekolady? Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Desery z płatków owsianych Właściwości pomelo. Sprawdź, dlaczego warto je jeść Co i o której godzinie najlepiej jeść na śniadanie? Zapytaliśmy o to dietetyka Śniadania od Chodakowskiej na okres jesienno-zimowy. Aż siedem propozycji! Koktajl mleczny z gruszką i cynamonem. Rozgrzeje i wzmocni odporność Mięso strusia – zdrowe, choć niedoceniane. Sprawdziliśmy, jak smakuje Tych warzyw nie powinieneś jeść w zimie